سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان

از حضرت امـام رضا (ع)نقل شده است؛چـها رچیز است که از اخـلاق پیـامبران است؛ بوی خوش استعمال نمودن، سر تراشیدن، نوره مالیدن و بسیارجماع نمودن. 

ازحضرت رسول(ص)نقل شده؛ موی شارب، پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید

همانا شیطان در آنجا، جا می گیرد و پنهان می شود(کنایه از میکروب است)

مدت زمانی که می توان نوره را به تاخیر انداخت

درحدیث معتبر از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده؛هر مردی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید موی پشت زهار را زیاد تر از چهل روز نگذارد. همچنین حـلال نیست زنی که به خدا و روز قیـامت ایمان داشته باشد ازاله ی موی زهار را بیشتر از بیست روز ترک کند.

از حضرت امام صادق(ع) نقل شده است؛ سنت در نوره کشیدن آن است که هـر پانـزده روز یک مرتبه بکشند.

از حضرت امیرالمومنین(ع)نقل شده؛برای مومن دوست دارم که هر پانزده روز نوره بمالد.

از حضـرت امام صادق(ع)نقـل شده؛باید پشت زهار رایک هفته بـیشتر نگذارد،هر کس نوره را زیادتر از یک ماه ترک کند، نمازش مقبول نیست.

و نیز فرمودند براى‏ نوره‏ بگوید: «اللَّهُمَّ ارْحَمْ سُلْیْمَانَ ابْنَ دَاوُدَ ع کَمَا أَمَرَ بالنُّورَةِ» این دعا را مى‏خواند بعد از آنکه اوّل قدرى‏ نوره بردارد و بر سر بینى خود گذارد که ان شاء اللّه نوره آن را نمى‏سوزاند و این دعا هم شریف است و براى‏ نوره‏ وارد شده است « اللَّهُمَّ طَیِّبْ مَا طَهُرَ مِنِّی و طَهِّرْ مَا طَابَ مِنِّی: و أَبْدِلْنِى شَعْراً طَاهِراً لَا یَعْصِیَنَّکَ اللَّهُمَّ إِنِّی تَطَهَّرْتُ ابْتِغَاءَ سُنَّةَ الْمُرْسَلِینَ وَ ابْتِغَاءَ رِضْوَانَکَ وَ مَغْفِرَتَکَ فَحَرِّمْ شَعْرِی وَ بَشَرِی عَلَى النَّارِ وَ طَهِّرْ خَلْقِی وَ طَیِّبْ خُلْقِی وَ زَکِّ عَمَلِی وَ اجْعَلْنِی مِمَّنْ یَلْقَاکَ عَلَى الحَنِیفَةِ السَّمْحَةِ مِلَّهَ إِبْرَاهیمَ خَلِیلِکَ وَ دِینِ مُحَمَّدٍ حَبِیبِکَ وَ رَسُولِکَ عَامَلًا بِشَرَائِعِکَ تَابِعاً بِسُنَّةِ نَبِیِّکَ آخذاً بِهِ مُتَأَدِّباً بِحُسْنِ تَأْدِیبِکَ وَ تَأْدِیبِ رَسُولِکَ وَ تَأْدِیبِ أَوْلِیَائِکَ الَّذِینَ غَدَوْتَهُمْ بِأَدَبِکَ وَ زَرَعْتَ الْحِکْمَةَ فِی صُدُورِهِمَ وَ جَعَلْتَهُمْ مَعَادِنَ لِعِلْمِکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِم‏» هرکس این دعا را در وقت نوره‏ کشیدن‏ بخواند خداوند او را از ادناس در دنیا و از گناهان پاک کند و بدل دهد به او مویى که عصیان نکند و بهر مویى از جسد او خداوند ملکى آفریند که تسبیح کند تا قیامت و یک تسبیح ایشان با هزار تسبیح اهل زمین برابر است‏.[4]

از امام علی (ع)روایت شده؛ از نوره کشیدن در روز چهارشنبه که روز نحس مستمر است احتراز کنید. جهنم در روز چهارشنبه خلق شده است.

از حضرت رسول(ص) نقل شده؛ پنچ چیز مورث پیسی است؛ در روز جمعه و چهارشـنبه نوره مالـیدن، وضـو و غسل با آبـی که در آفتاب گـرم شده، در حال جنابت چیزی خوردن، زن را درحال حیض جماع نمودن، درحال سیری چیزی خوردن.

از امام رضا(ع)نقل شده؛ هرکس در روز جمعه نوره بکشد و پیس شود جز خودش را ملامت نکند. دور نیست که این دو حدیث محمول بر تقیـه باشد یا آنکه یـکی از طریق اهل سنت است زیرا حدیثی گذشت که حضرت پیغمبر در روز جمعه دارو می کشیدند.

امام رضا علیه السلام: هر گاه خواستى جوش بر نیاید و بر بدنت هیچ زخم یا تَرَک پوست و یا سیاهْ لکّه ‏اى رخ ننماید، پیش از نوره‏ کشیدن‏، با آب سرد، شستشو کن. هر کس مى‏خواهد براى نوره‏ کشیدن‏ به حمّام برود، دوازده ساعت، یعنى یک روز کامل پیش از آن، از نزدیکى خوددارى کند.

در حدیث معتبر دیگر نقل شده؛ به خدمت حضرت امام جعفر صادق(ع) عرض نمودند؛ مردم می گویند نوره کشیدن در روز جمعه مکروه است، حضرت فرمودند؛ چنین نـیست که تو گمان نمـوده ای،چه چیـز از نوره کشیدن در روز جمعه پاک کننده تر است؟

از حضرت امام صادق(ع) نقل شده؛ نوره کشیدن در حال جنابت اشکالی ندارد.

از حضرت امام موسی بن جعفر(ع) نقل شده که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: هر کس به حمام رود و دارو بکشد و بعد از دارو از سر تا پا حنا بمالد، او را از دیوانگی، خوره، پیسی و آکله امان باشد تا نوره کشیدن دیـگر.

عن عبداللّه‏ بن سنان :شَکا رَجُلٌ إلى أبی عَبدِاللّه‏ علیه‏السلام الوَضَحَ و البَهَقَ ، فَقالَ: اُدخُلِ الحَمّامَ وَاخلُطِ الحِنّاءَ بِالنّورَةِ وأطلِ بِهِما ؛ فَإِنَّکَ لا تُعانی بَعدَ ذلِکَ شَیئاً.  قالَ الرَّجُلُ : فَوَاللّه‏ مافَعَلتُهُ إلاّ مَرَّةً واحِدَةً ، فَعافانِیَ اللّه‏ مِنهُ ، و ما عادَ بَعدَ ذلِکَ.

از عبد اللّه‏ بن سنان: مردى نزد امام صادق علیه‏ السلام از لک و پیسى اظهار ناخرسندى کرد . حضرت فرمود : «به حمّام برو و حنا را به نوره در آمیز و بر محل بمال، چه، پس از این کار، هیچ ناراحتى‏ اى نخواهى داشت» . 

آن مرد مى‏گوید : به خداوند سوگند ، تنها یک بار این کار را انجام دادم و خداوند ، مرا بهبود بخشید و آن بیمارى [دیگر] باز نگشت .[5]

احادیثی در آداب و احکام نوره کشیدن

1. نوره کشیدن مستحب است و پاکیزگی و امان از بیماری هاست .

2. نوره کشیدن مستحب است، اگرچه  به فاصله سه روز باشد .

3. نوره کشیدن هر 15 روز یکبار سنت است .

4. مستحب است هرگاه 20 روز گذشت و شخص پولی برای نوره کشیدن ندارد، قرض کند و خداوند به او خواهد داد .

5. کراهت بسیار دارد که 40 روز نوره کشیدن را ترک کنند، بلکه روایت شده است تارک آن مومن و مسلمان نیست و چنین کسی کرامت و احترامی ندارد .

6. نوره کشیدن در روز چهارشنبه مکروه است.

7. مستحب است موقع نوره کشیدن قدری نوره بر سر بینی خود بگذارد و آن را ببوید و این دعا را بخواند: «صلی الله علی سلیمان بن داود کما امر بالنوره.».
8. موی بدن وقتی بلند شود ... و مفاصل را سست می گرداند و موجب ضعف و تنبلی و سل می شود .

9. نوره ... بدن را قوی می نماید و پیه کلیه ها را زیاد می کند و بدن را بانشاط و رحال و سالم می سازد.

10. یکبار نوره کشیدن در تابستان بهتر است از ده بار نوره کشیدن در زمستان .
11. هر کس حمام برود و نوره بمالد، بعد حنا استعمال کند این عمل او امان از جنون و جذام و برص و آکله است تا دفعه دیگر که نوره بکشد و فقر را هم ازاو دور می کند.

12. نوره کشیدن پاک کننده بدن است و دفع دل گیری و پریشانی خاطر می کند .
13. نوره کشیدن از اخلاق پیغمبران است

14- نوره وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی دید را زیاد می کند.[6]

 

یک پرسش: آیا مصرف واجبی صرفا به دلیل از بین بردن موها باعث بیشتر شدن علاقه بین زن و مرد می شود یا دلیل دیگری هم دارد ؟


پاسخ: آرسنیک، ماده موثره واجبی، باعث درمان سرطانها می شود که امروزه برای سرطان خون استفاده می شود. در درمان واریسهای مردان بخصوص در مورد مسائل نازایی ها و واریکوسل خیلی موثر است.

نوره ( واجبی ) از نظر علمی

سه ماده حیاتی در نوره است که عبارتند از : آرسنیک ، فسفر ، گوگرد. از طرف وزارت بهداشت(شاید به سفارش و دستور سازمان بهداشت جهانی که در سیطره یهود است) اعلام شده است : نوره هایی که بفروش می رسد غیر بهداشتی است مگر آنکه آرسنیک آن را خارج کنند، چون آرسنیک سرطان زاست و در پی این دستور تمام کارخانه ها آرسنیک موجود در نوره را خارج کرده اند ( البته نوره دارای آرسنیک به صورت سنتی و غیر کارخانه ای هنوز موجود است ) و باید بدانید که این پودر های موبری که اغلب بصورت معطر(حاوی اسانس)  هستند عاری از آرسنیک می باشند و در نتیجه جز خاصیت مو زدایی هیچ خاصیت دیگری ندارند.

پس باید به دنبال واجبی اصل باشید. همان ها که بوی بسیار تند و نه چندان خوبی دارند. و در عطاری های معتبر موجود است.

وزارت بهداشت نمی داند که این آرسنیکی که از نوره ها خارج کرده اند کجا می رود این ماده حیاتی به قیمت مفت از کشور خارج می شود و به اروپا می رود ؛ از یک سو نوره (واجبی) بی خاصیت می شود و از طرف دیگر این آرسنیک با پاره ای دست کاری شیمیایی دوباره به عنوان آخرین داروی شیمیایی ضد سرطان خون برای شیمی درمانی با قیمتی بسیار گزاف به کشور بر می گردد .

لذا این ماده بسیار حیاتی  باید سالم و بدون دست کاری و به صورت سنتی استفاده گردد و قطعاً پیشگیری کننده ی خوبی از سرطان می باشد .

نوره ای که دارای آرسنیک ، فسفر و گوگرد است را در محیطی کوچک و خنک به بدن گذاشته شود تا در این مدت از طریق تنفس و بو وارد ریه ها و سپس خون شود تا هر بار که نوره گذاشته می شود مقدار زیادی عوامل سرطان از بدن خارج شود .

نکته مهم این است که نوره باید طبیعی باشد، یعنی نه چیزی از آن کم شده باشد(آرسنیک) و نه چیزی به آن اضافه شده باشد(اسانس).

مزایای نوره طبیعی :

1- راس سه دقیقه عمل می کند.

2- بسیار کم بو می باشد و این بو فقط در زمان خمیر کردن است و پس از آن بویی ندارد.

3- مقدار کم بوی آن ملایم می باشد و بوی زننده ندارد.

4- هیچگونه اسانس و مواد شیمیایی ندارد.

5- مواد آن صد درصد طبیعی می باشد، هیچ گونه عارضه پوستی نداردو بی ضرر است.

6- کلیه قارچهای پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند را از بین می برد و این قارچهای ذره بینی را با نوره طبیعی می توان از بین برد.

7- پوست بدن را بسیار لطیف و خوش آیند می سازد.

8- رنگ پوست را شاداب و با طراوت می کند وتیرگی پوست را پس از مصرف ندارد.

9- در زمان مصرف خشک یا تر بودن بدن فرقی ندارد و حتی توصیه می شود در هنگامی که بدن عرق دارد ابتدا دوش بگیرید تا عرق بدن پاک شود و سپس از نوره استفاده کنید تا اسید عرق باعث سوزش پوست نشود که در این صورت با توجه به خیس بودن بدن باید خمیر را مقداری سفت تر درست کنید تا روی پوست بماند و نلغزد.

10- چنانچه قبل از عمل کردن کامل نوره بدن را بشویید و قسمتی از موها به بدن بماندنیاز به زائل کردن مجدد موها نمی باشد و پس از خشک شدن بدن در کمتر از 24 ساعت موها خود به خود زایل می شود و می ریزد.

11- پس از استفاده از بعضی وسائل موبر مانند تیغ، سر موها با نگاه میکروسکوپی به حالت دو شاخه و موخوره می شود و در زمان رشد مو باعث گیر کردن مو در زیر پوست و در نتیجه به وجود آمدن دانه و جوش می شود که استفاده از نوره طبیعی سر موها را نرم و یک شاخه می کند و در زمان رشد هیچ گونه مشکل دانه زدن و جوش در زیر پوست را نخواهید داشت.

12- چنانچه لطافت بیشتری برای پوست خود خواهانید می توانید پس از مصرف نوره به بدن خود حنا بمالید. 

 

آیا می دانید که از آرسنیک خارج شده از نوره، داروهای ضد سرطان تولید می کنند!

اگر دقت کرده باشید امروزه از طریق رسانه های جمعی و پزشکان چنین به مردم القا می شود که نوره غیر بهداشتی است؛ چرا که دارای آرسنیک می باشد و آرسنیک نیز یک ماده سرطان زا است؛ اما از طرفی می بینیم که امام رضا علیه السلام تاکید فراوانی به استفاده از نوره دارند تا آنجا که حضرت می فرمایند: یک روز در میان از نوره  استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان، اگر نشد سه روز در میان، اگر نشد هفته ای یک بار،اگر نتوانستید دو هفته یک بار، اگر نتوانستید سه هفته یک بار، نتوانستید ماهی یکبار و حتی اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکرد، مسلمان نیست.

حال سوال اینجاست چرا با توجه به این همه تاکید بر مداومت استفاده از نوره در دین ما، پزشکان امروز استفاده از آن را مساوی با دچار شدن به سرطان می دانند. برای روشن شدن این مطلب توجه به این نکته الزامی است.

اگر در کارخانه های مربوط به تولید نوره مراجعه نماییم می بینیم خارجی ها در حق ما لطفی کرده اند و چون نمی خواهند ما سرطان بگیریم! دستگاه هایی در اختیار ما قرار داده اند تا این ماده سرطان زا به اصطلاح خودشان آرسنیک را از نوره جدا می کنند، ولی سوال اینجاست که چرا وقتی آرسنیک از کشور ما خارج می شود، با یک سری تغییرات جزیی با قیمت بسیار گزاف به خود ما مجدداً فروخته می شود تا ما در بیمارستان ها برای بیماران سرطان خونی استفاده کنیم.

اطلاعات کامل و ریز این امر در اختیار ما هست. سوال اینجاست که آیا برای این نیست که ماده موثره مجانی را از خود ما بگیرند و به عنوان ماده اولیه در کشور خودشان با آن داروی ضد سرطان تولید نمایند؟

این دارو را آقا امام رضا علیه السلام می فرمایند از طریق پوست و بوییدن در حین استفاده آن مصرف نمایید. یعنی به هنگام استفاده از واجبی مقداری از آن را به نوک بینی خود می مالید و می بویید یا این که واجبی را در یک محیط کوچک و خنک استفاده می کنید، تا بوی نوره به مشامتان بخورد و از طریق بوییدن، وارد خون و بدن گردد و همچنین در همان مدت زمانی که واجبی جهت کنده شدن موهای زاید بدن استفاده می گردد، این مدت حداکثر زمانی است که نوره می تواند روی پوست شما باشد و از  طریق پوست، جذب بدنتان گردد تا غیر از خاصیت موبری، اثر درمانی خود را بگذارد.

شیوه مصرف این ماده این گونه است نه این که به اسم سرطان زایی آن را جدا کنند و در از خارج کشور با افزودن اکسیژن به آن، آرسنیک تری اکساید تولید کرده و با قیمت گران به ما بفروشند تا ما به سرطان خونی ها تزریق نماییم.

از این رو این ماده بسیار حیاتی هست و باید سالم و بدون دست کاری، به صورت سنتی، همان طوری که آقا امام رضا (ع)دستورش را داده است، استفاده گردد و قطعاً داروی خوب ضد سرطان است.

 

بهترین شیوه استفاده از نوره

1-  پودر را در داخل ظرفی بریزید و مقداری آب ولرم  یا گرم (حدود 50 درجه به آن اضافه نمایید) توجه داشته باشید که مقدار آب زیاد نشود؛ زیرا اگر دارو زیاد رقیق شود تاثیر کافی نخواهد داشت و بدن را می سوزاند

2-  دارو را به صورت خمیری نرم و یکدست در آورید.

3-  هنگامی که دارو و آب کاملا با هم مخلوط شد به رنگ سبز روشن در می آید.

4-  داروی مورد نظر را بر نقاط پر مو بکشید و صاف کنید.

یک راه ساده برای لطافت بیشتر بدن پس از مصرف نوره طبیعی آن است که پس از مصرف نوره، به بدن خود حنا بمالید تا موجب لطافت بیشتر پوست شما شود. این کار مانع نیش زدن حشرات موذی مانند پشه می شود و لطافت نوره طبیعی را دو چندان خواهد کرد که منافع دیگری هم از جمله از برص پیشگیری می کند.

 

 

تحقیق هاشم مالکی

مرداد 1394



[1] - محمدى رى شهرى، محمد، دانشنامه احادیث پزشکى (رى شهرى)، 2جلد، مؤسسه علمى، فرهنگى دار الحدیث – قم، چاپ: ششم، 1385 ه.ش.

[2] - دریایى، محمد، طب الصادق علیه السلام (دریایى)، 1جلد، نشر حاذق – قم، چاپ: هفتم، 1389 ه.ش.

[3] - بحارالانوار ، ج76، ص89

[4] - رساله دلاکیه، ص: 24

[5] - طبّ الأئمّة لابنی بسطام ، صفحه 71 ، بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 211 ، حدیث 4 دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 514

[6] - وسائل الشیعه/شیخ حر عاملی


[ جمعه 94/6/20 ] [ 8:31 صبح ] [ محمد ستایش ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

محمد ستایش
راز سلامتی و طول عمر و تغذیه سالم را از ما بخواهید سوالات خود را در قسمت نظرات وارد کنید سعی میکنم در اسرع وقت پاسخ بدم همراه:09380890071 ساعت تماس 9-10شب
امکانات وب