سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لینک دوستان

طرز تهیه اشکنه

مواد لازم برای 6 نفر :

پیاز متوسط 2 تا 3 عدد، روغن کنجد 150 گرم، تخم مرغ محلی 3 تا 4 عدد، شنبلیله خشک و نرم یک قاشق سوپ خوری، آرد گندم سبوس دار دو قاشق سوپ خوری، زرد چوبه (در صورت تمایل) یک قاشق سوپ خوری، نمک و فلفل به مقدار کافی.


طرز تهیه:
پیاز را خرد کرده با روغن در حرارت ملایم سرخ می کنیم تا طلایی شود آرد و شنبلیله را در پیاز داغ کمی سرخ می کنیم. در صورت مصرف زردچوبه آن را اضافه می نماییم بعد 3 تا 4 لیوان آب داخل آن می ریزیم می گذاریم مایه چند جوش بزند، سپس به اندازه کافی به آن نمک و فلفل می زنیم. تخم مرغ ها را در ظرفی می شکنیم و با کمی نمک مخلوط می کنیم و کم کم در مایه اشکنه می ریزیم تا تخم مرغ ها یک جا بسته نشود بعد از 2 تا 3 جوش اشکنه را در ظرف می کشیم در صورت تمایل می توان تخم مرغ ها را در مایه اشکنه بشکنیم، ولی هم نزنیم تا در به صورت درسته روی مایه بماند.

 


[ چهارشنبه 90/5/26 ] [ 12:32 صبح ] [ محمد ستایش ]

این غذا رو هم برای خانم های خانه دار مخصوصا مادر مهربونم میذارم

طرز تهیه خورش آلو و اسفناج – برای 6 تا 8 نفر

مواد لازم: 1- گوشت ماهیچه گوسفندی بدون استخوان نیم کیلو    2- اسفناج یک کیلو   3- تره نیم کیلو   4- آلو 250 گرم   5- روغن کنجد 200 گرم  6- پیاز سرخ کرده 3 تا 4 قاشق سوپ خوری  7- آبغوره یا آبلیمو به مقدار کم  8- نمک و فلفل

طرز تهیه: گوشت را تکه تکه می کنیم و می شوییم و با سه چهار قاشق پیاز سرخ کرده و دو سه لیوان آب در ظرفی می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد بعد تره را جداگانه ریز خرد می کنیم و اسفناج را کمی درشت ترخرد می کنیم.

تره و اسفناج را با روغن کمی سرخ می کنیم و به حدی که آب سبزی کشیده شود. سپس آلو را می شوییم و سبزی و آلو را با کمی نمک و فلفل داخل گوشت می ریزیم و می گذاریم خورش چند جوش که بزند به روغن بیفتد و در ظرف می کشیم این خورش را بدون آلو نیز می توان تهیه نمود در این صورت مقداری آبغوره یا آبلیموی آن کمی بیشتر می شود و به جای آبغوره یا آبلیمو گرد غوره نیز می توان به این خورش زد. ممکن است خورش اسفناج را بدون تره تهیه نمشود در این صورت 2 کیلو اسفناج لازم است.


[ چهارشنبه 90/5/26 ] [ 12:31 صبح ] [ محمد ستایش ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

محمد ستایش
راز سلامتی و طول عمر و تغذیه سالم را از ما بخواهید سوالات خود را در قسمت نظرات وارد کنید سعی میکنم در اسرع وقت پاسخ بدم همراه:09380890071 ساعت تماس 9-10شب
امکانات وب